Werkzaamheden viaduct Zijdelweg (bewonersbrief)
De afgelopen maanden werkten we op, onder en rondom het viaduct in de Zijdelweg. Begin deze maand ronden we de werkzaamheden bovenop het viaduct af en richten we de definitieve verkeerssituatie in. Aansluitend werken we verder in de onderdoorgang aan de gecombineerde bus-/trambaan. Omwonenden ontvingen vorige week een brief met daarin onderstaande informatie over de werkzaamheden.
Nachtwerkzaamheden: maandag 8 tot en met vrijdag 12 mei 2023
Onder het viaduct Zijdelweg zijn we volop bezig met de aanleg van de gecombineerde bus-/trambaan voor de Uithoornlijn. Nu de werkzaamheden op het dek bijna klaar zijn kunnen we de definitieve verkeerssituatie inrichten op de Zijdelweg. In 3 nachten (en een reservenacht) verwijderen we de tijdelijke verkeersmaatregelen en asfalteren we het nieuwe wegdek.
Hinder voor omwonenden
We voeren deze werkzaamheden uit bovenop het viaduct. Omwonenden ervaren mogelijk geluidshinder van de werkzaamheden (bouwverkeer/machines). Werkzaamheden die veel geluid geven, voeren we zo vroeg mogelijk op de avond uit.
Hinder voor weggebruikers
Om deze werkzaamheden veilig uit te voeren, is de Zijdelweg in de volgende nachten tussen 19.00 en 05.00 uur afgesloten voor verkeer:
- Maandag 8 op dinsdag 9 mei 2023
- Dinsdag 9 op woensdag 10 mei 2023
- Woensdag 10 op donderdag 11 mei 2023
- Donderdag 11 op vrijdag 12 mei 2023 (reserve)
Verkeer leiden we om via de Wiegerbruinlaan, de Boerlagelaan en de Prinses Christinalaan. Fietsers en voetgangers kunnen wel over het viaduct via één kant van de weg.
Viaduct vanaf 12 mei weer volledig in gebruik
Zodra de werkzaamheden op het viaduct Zijdelweg zijn afgerond, is het viaduct weer volledig in gebruik voor alle verkeer. Ook beide fietspaden zijn dan weer beschikbaar.
Mogelijk avondwerkzaamheden: tussen maandag 15 mei en vrijdag 7 juli 2023
Komende periode werken we verder aan de gecombineerde bus-/trambaan. In de onderdoorgang moeten een aantal complexe werkzaamheden worden uitgevoerd, zoals het ondergieten van het spoor. Deze werkzaamheden zijn weersafhankelijk en kunnen niet worden uitgevoerd tijdens regenachtige omstandigheden.
Om ervoor te zorgen dat de werkzaamheden op schema blijven, hebben wij een ruime ontheffing aangevraagd om eventueel tijdens 10 avonden in de periode van maandag 15 mei tot en met vrijdag 7 juli door te kunnen werken tot 23.00 uur. De werkzaamheden veroorzaken geen extra hinder voor omwonenden of weggebruikers.
MJ Vermeulen
Werkzaamheden afgerond? Waarom zie ik dan al maandenlang aan de westkant van het viaduct aan beide zijden van de Zijdelweg nutteloze betonnen bakken halfvol met water? En aan de viaductzijde zie je ook dat dat beton totaal niet afgewerkt is.
Schrijf een reactieHet stilstaande water is een bron voor muggen. Scholieren gooien er troep in. Wat gaat er met deze waterbakken gebeuren?
Stephanie Versteeg
Het klopt dat het viaduct nog niet volledig is afgewerkt. Tot eind 2023 zijn we nog volop bezig met afrondende bouwwerkzaamheden, waaronder bij de Zijdelweg. Zodra er meer duidelijkheid is over de planning van deze werkzaamheden delen we die via de website. Wat betreft de betonnen bakken, bedankt voor het doorgeven van het afval. We gaan rondom de locatie opruimen. De bakken worden dit najaar nog gevuld met grond en sedum.
Schrijf een reactieFrank
Vannacht (van dinsdag op woensdag wakker geworden door werkzaamheden trambaan thv Weegbree 16…Hopelijk is dat eenmalig geweest…!!!🙁🙁😖
Schrijf een reactieStephanie Versteeg
Vervelend dat je overlast hebt ervaren. Dit waren de werkzaamheden aan de bovenleiding die alleen maar in de nacht uitgevoerd konden worden in verband met het kruisen van de Boerlagelaan. In dit bericht geven we hierover meer informatie.
Schrijf een reactieTaco Schrage
Wat is de reden van waarom er ter hoogte van het nieuw gecombineerde bus en tramstation, de bovenleiding op een andere manier is opgehangen dan het overige net? De bevestigingsarmen zijn zo lang dat bijvoorbeeld tijdens harde wind, deze heel kwetsbaar zijn. De meeste andere haltes over de gehele Amsteltramlijn, staan de bovenleidingsmasten tussen de rails in. Graag ontvangen ik en vast en zeker anders mensen daar meer informatie over.
Schrijf een reactieTaco Schrage
Na achteraf nog eens goed
Schrijf een reactiete hebben gekeken, heeft dat wellicht te maken met de gecombineerde tram/busbaan. Echter lijken de bovenleidingsarmen zo lang dat deze het amper kunnen houden bij weersomstandigheden.
Stephanie Versteeg
De plaatsing van de masten/bevestigingsarmen heeft inderdaad te maken met de gecombineerde tram-/busbaan. Waarbij in het ontwerp rekening is gehouden met verschillende weersomstandigheden. De keuze om de masten aan een kant te plaatsing is participatief tot stand gekomen met bewoners.
Schrijf een reactieBjørn Zwager
Wanneer begint het proefbedrijf en kunnen we de eerste tram aanschouwen ??
Schrijf een reactieWaarom moet het testen een jaar duren ??
Stephanie Versteeg
We informeren de omgeving als er testtrams gaan rijden, zodat iedereen hier rekening mee kan houden. Ook publiceren we binnenkort een artikel op onze website met uitleg over de testfase en hoe de werkzaamheden er komend jaar uit gaan zien.
Schrijf een reactie